Dienstag, 14. Juni 2011

Änderungen am Schurken mit 1.3

Vor dem letzten Wochenende wurden im amerikanischen Rift Forum die ersten Patch Notes für alle Klassen veröffentlicht. Diejenigen für den Schurken sind dabei recht übersichtlich.

Wer auf eine Überarbeitung des Barden gehofft hat, wird enttäuscht sein. Der Barde ist weiterhin eine Klasse die praktisch nicht von besserer Ausrüstung profitiert und sich vorallem in der 51er Ausprägung relativ langweilig spielt.


Davon abgesehen beinhalten die vorläufigen Patch Notes keine wirklichen Änderungen am Schurken und nur Bugfixes ohne grossen Einfluss.

Vorläufige Patch Notes vom 10. Juni (Quelle)
BARD
* Motif of Regeneration: Now considered a spell, and can be Silenced.

BLADEDANCER
* Contra Tempo: Fixed the effect tooltip to indicate that it increases the damage of the next three Combo Point generating abilities.
* Deadly Dance: Fixed a bug where applying Saboteur Charges to the target did not consume the Deadly Dance effect.

INFILTRATOR [PvP]
* Cloudy Poison: Reduced casting speed debuff to 20%.
* Camouflage: Fixed characters being knocked out of stealth when re-entering a Marksman's Pedestal.
* Step Into the Shadows: Fixed the cooldown being activated when using any stealth ability.

RANGER
* Killer Focus: Damage bonus should be correctly applied to ranged weapons.
* Prey on the Weak: Fixed the buff triggered by this ability not being removed when the character dies.

RIFTSTALKER
* Shadow Stalk: Fixed a bug where this would sometimes be available while under control effects it cannot break.
* Shadow Assault, Shadow Blitz: Now properly affected by damage modifications from buffs and debuffs.

SABOTEUR
* Remote Clipping: Fixed a bug where the range of Detonate was being increased by 1 meter instead of 2 meters.